Thursday, October 8, 2009

30 days of Happiness: day 30


These last 30 days were certainly happy ones.... It was so good to find happiness and beauty in small everyday things whilst running around with kids, housework and all other things that can keep a woman busy. It certainly was a month of counting my blessings (and there are many) and reflecting on the life we live and how we live it. It was just like a little reminder in the back of my head that made me give the children an extra kiss saying goodbye at school or putting some candles on at the dinner table, or an extra cup of coffee enjoyed in the late summer sun...

These 30 days not only did me make more aware of the happiness and beauty that is around us but also made me want to make more of it. To forget about the dirty floor and read an extra story to the children because that floor can wait.... wow, I can ramble on and on but I never could say it better than Erin so thank a big thank you to her! It was such a good journey.

And now for the fun part : I want to share a little happiness with you all! Because I promised it a loong time ago, because of all this happiness going on here and because it was my birthday.... and just because I'm so proud and happy that I made my first ever clip purse and I love it!! Do you? Wanna win it?

Just leave a comment telling me what makes you happy today and I'll draw a lucky winner on sunday! (and of course I'll fill the purse with some goodies!) Let's share the happiness!



And the winner is : number 22 (according to random number generator) and that is Annemarieke!
Annemarieke said...
wat mij blij maakt vandaag?
eerst even een felicitatie met je rpachtige inspirerende 30 days of happiness! heerlijk doet een mens goed!
mij maakte vandaag blij dat mijn drie meiden met z'n drietjes lekker zaten te knutselen en samen liedjes zingen tijdens het knip en plakwerk, muziekje aan lekker makkelijke kleding aan en knutselen maar! heerlijk was dat.

Annemarieke please let me know your address and I'll send you the purse with goodies!

Thank you all soo soo much for all your nice happiness-comments! definetely good to read!

35 comments:

eralamaga said...

HI! I like your words a lot! I feel understood!
today makes me very very happy that i finally learned how to make crochet flowers, (ja! i'm so proud of myself!!!) and i'm finishing my first patchwork and i made banana cake and everyone in my family did enjoy it!
HAve a nice day you too!!
Lucia

Veterinaire Agenda - Hiskia said...

loved your 30 days! echt, ook om zelf blij van te worden en zeker een herinnering. om zelf ook stil te staan bij mijn eigen geluk. en dat is, hoe zoet ook: isis. isis als ze speelt, alleen, met anderen, als ze voorleest aan haar poppen, als ze meehelpt met de was, als ze danst. vooral als ze danst!

Heleen said...

It was great to follow your 30 days of happiness. Happiness zijn de kleine dingen die het doen, kinderen zien genieten, lekker samen koken, bij de kachel aan een quiltje werken. Je moet het wel willen zien.

patricia said...

What a beautiful purse. Your days of happiness were inspiring, even when you were sick you've found happiness. I'm happy when I feel I can make a difference, move a small stone just by doing my job or being just me

Heidi said...

De kinderen waren vanmorgen erg vrolijk en snel, er was tijd om met allebei even een knuffelparty te hebben. Nu zijn ze naar school en lees ik wat blogs terwijl de zon door het raam mijn gezicht verwarmd. Kopje koffie en een vrij weekend in het vooruitzicht........... Ik ben een blij mens!

XO Heidi

Sandra said...

mag ik vragen waarom er geen vertaling staat in het nederlands..ik ben nl niet zo goed in engels...

Janina Modaal said...

Leuk dat de fotoreeks zo een effect op je had. Doet me overwegen om het ook eens te doen!

Je portemoneetje is echt heel erg mooi geworden! Zo schattig, zo netjes afgewerkt.
Ik waag dan ook graag mn kans!

Wat mij vandaag gelukkig maakt, is het vooruitzicht van een lunch met mijn moeder. lekker warm binnenzitten, een lekker hapje en vooral gezellig bijkletsen.
Ook het vooruitzicht op een leuk en ontspannen weekend, met onder andere een etentje met vrienden, maakt me blij!

Fijn weekend gewenst!

Unknown said...

-mijn internetverbinding doet het weer
-de zon schijnt
-mijn geliefden zijn gezond
-heb prachtige foto's gemaakt van knopen
-brei een sjaal met hele zachte alpaca
-we hebben gisteren heerlijke zelfgemaakt pompoensoep gegeten

Bedankt voor het lezen!

Wiek said...

Vandaag wordt (of werd) ik blij van :

de koude wind op mijn gezicht toen ik vanochtend op de motor stapte
de mooie lucht die ik achter mij zag toen ik naar werk reed
warme koffie & chocomelk toen ik met koude handen op werk aankwam
de mooie zonnige dag die het vandaag is
het werk dat lekker op schiet
het portomonneetje dat ik op jouw blog zag (ik vind de stof zo mooi) en het idee om zoiets zelf te gaan maken
het weekend dat straks begint
het samen thuis zijn met mijn lief
mijn lief die vannacht weer thuis slaapt (de nachtdienst zit er op)
en zo kan ik nog wel even doorgaan!

groet Wiek

Anonymous said...

Hoi Erna,
Je hebt jezelf overtroffen, wat een schattig portemonneetje!
We spreken elkaar bijna elke dag op school, toch vind ik het leuk hier een berichtje achter te laten.
Groetjes,
Sonja

veerle said...

Wat mij echt blij maakt zijn de eerste pasjes van mijn lieve Roos die vandaag 1 jaar is geworden, de trotse uitdrukking op haar gezichtje en de roze vilten kroon die ik nog snel gisterenavond in no time maakte en die ze op haar hoofdje wil laten staan !
Ik geniet van je blog, dank je wel !

Anonymous said...

Zooo schattig!!

Jij bent echt mn allerliefste creabeavriendinnetje..

x

Knofje said...

Wat een superschattig portemonneetje!

fie said...

te veel om in een comment te zetten een daarom..

http://fievertelt.wordpress.com/2009/10/09/dat-heet-dan-gelukkig-zijn/

Michaja said...

Het was erg leuk om je 30 days te volgen. En helemaal leuk dat mijn moeder je heeft gevonden op de Indian Summer market!
Je portomonnee is helemaal geweldig! Ga vooral zo door. Ik kijk uit naar je volgende creaties en doe er zelf veel inspiratie van op!
Groetjes Michaja

Unknown said...

Mooi blog!

Wat mij vandaag gelukkig maakte, is het lezen van een prachtig stukje Roald Dahl! Hier komt het:

And above all, watch with glittering eyes the whole world around you, because the greatest secrets are always hidden in the most unlikely places.
Those who don't believe in magic will never find it.

Is het niet prachtig?
Heike

marty said...

Wat mij "happy" maakt, kleurrijke blogs als het jouwe, kleur is mijn leven mijn leven is kleur, that's what makes me happy!!

Colourfull groetjes
Marty

Annelyse said...

Ik word gelukkig van 't gedacht dat ik zo iets moois kan winnen ('t gedacht alleen al maakt me gelukkig, want winnen doe ik toch nooit ;-) )

renee said...

I loved your 30 days aswell...thanks for helping us watch the normal things...because they are special. I love some saturday mornings , when the kids watch tv or play happy and I can do a little morning crafting. i also love the inspiration on the internet

Julie said...

What makes me happy today? Waking up in the morning next to my handsome sleeping man, having me time on the couch to read a book. Seeing my little brother telling old stories to my love while fixing the garden. The day being Saturday, listening Gonzales solo piano, sitting comfortably on the couch while reading your blog. But being happy one day is not enough...being happy every days is more like it. Counting your blessings and take it as it comes. Every day has a little smile that makes you happy. I like to see the positive things, even when things are bad and that makes me happy.

Enjoy your weekend, a day without a smile is a day lost!

Penny said...

What makes me happy.. I got to sleep 5 hours in one stretch last night! My newly born (2,5 weeks) finally realized that mom really needed some sleep! haha
What also makes me happy is reading your blog and getting inspired to sit behind my sewing machine and make all kinds of things the next time he decides to sleep! hmmm, that still adds up to no sleep...but to lots and lots of coffee and cola!

Penny

Annemarieke said...

wat mij blij maakt vandaag?

eerst even een felicitatie met je rpachtige inspirerende 30 days of happiness! heerlijk doet een mens goed!

mij maakte vandaag blij dat mijn drie meiden met z'n drietjes lekker zaten te knutselen en samen liedjes zingen tijdens het knip en plakwerk, muziekje aan lekker makkelijke kleding aan en knutselen maar! heerlijk was dat.

Antsje said...

wat mij vandaag heel blij heeft gemaakt is mijn lieve man die fluitend het hele huis geboend en stofgezogen heeft, terwijl ik niets hoefde te doen en met een kopje thee op de bank mocht blijven zitten!!

Ria said...

Hoi Erna,
Wat mij gelukkig maakte gisteren (want het is nu zondagmorgen): een blij jongetje dat kon spuiten, springen, jeep rijden en in een brandweerauto zitten bij een open dag van de brandweer. Terug door de regen fietsen met het idee straks de open haard aan te doen en vanavond naar een DVD kijken. Tussendoor met een applicatie voor een t-shirt bezig, bedenken hoe ik het allemaal ga doen en daar erg tevreden over zijn.

Else said...

Hoi Erna,
Weet je waar ik nu echt heel blij van wordt van fotoos van jou kraam als je op een markt staat!! Ik kruip dan bijna in mijn computer om het nog beter te kunnen zien.Denk dat ik gewoon eens een markt moet bezoeken!!

astridcarpediem said...

Lieve Erna,

Wat is je portomonnee leuk geworden zeg! Goed gedaan hoor.

Ik heb genoten van je 30 dagen van blijdschap/geluk. Het werd een blog waar ik iedere dag naar uit keek. Bedankt voor je positieve instelling in het leven.

Je vraag wat mij vandaag gelukkig maakt: Absoluut de knusse sfeer in huis, nu de herfst ons naar binnen brengt. Werkelijk heerlijk om weer zo in harmonie naast en met elkaar bezig te zijn. Kastelen bouwen met kapla, mooie dingen naaien, de jongens die hutten bouwen en ondertussen komen de geuren van de herfststoofpot je neus blij maken, zodat je vanzelf trek krijgt in het avondeten... Een heerlijke zondag dus...

Groetjes, Astrid

Erna said...

Bedankt voor al jullie leuke reacties! Om blij van te worden! hihi
Sandra, met google reader kun je mijn blog in het nederlands vertalen. Ik vind het te omslachtig (en ook te tijdrovend) om alles in twee talen te doen.

Else, leuk om te horen! en harstikke leuk als je een keertje langskomt! misschien in december in Amsterdam?

Astrid, dat klinkt idd heel knus allemaal! heerlijk he herfst!!? Ben benieuwd wat voor mooie dingen je aan het maken bent!

Michaja said...

Ben ik te laat?
Was de vorige keer helemaal vergeten te antwoorden op je vraag wat mij vandaag gelukkig maakt?
Wandelen door het bos en al het moois van de natuur te zien. Ik heb nog nooit zoveel paddenstoelen de grond uit zien komen. Wat een prachtig gezicht was dat zeg.
Groetjes Michaja

Tizzalicious said...

Leeeeuk! Ik vind het hangertje eraan zo schattig :)

Wat mij blij maakt...

- De zon schijnt
- Lekkere pizza gegeten gisterenavond
- Zometeen met een heerlijk kopje warme chocomel op de bank een boek lezen :)

Liesl said...

I should have come by sooner! Your little clip purse is adorable! :)

gardenmama said...

The work of your hands is incredible!
I am sorry that I missed your giveaway, but am so happy to have found your gorgeous blog : )

Anonymous said...

[url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]buy software canada, [url=http://firgonbares.net/]music software downloads[/url]
[url=http://firgonbares.net/][/url] oem operating system software legal office software
buy c++ software [url=http://firgonbares.net/]bookstore academic software[/url] Readiris Pro
[url=http://firgonbares.net/]nero dvd[/url] software ontario canada
[url=http://firgonbares.net/]nero 9 - install dts serial number[/url] software to buy uk
for sale by owner software [url=http://firgonbares.net/]purchase management software[/b]

Anonymous said...

goede start

Anonymous said...

[url=http://murudobaros.net/][img]http://murudobaros.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]free antivirus for windows xp, [url=http://murudobaros.net/]kaspersky activation key[/url]
[url=http://murudobaros.net/]free retail shop software[/url] buy cheap software review order entry software for
photoshop for album artwork mac free [url=http://murudobaros.net/]cheap engineering software[/url] pro academic software
[url=http://murudobaros.net/]button shop software[/url] coreldraw linux
[url=http://murudobaros.net/]windows vista transformation pack[/url] Suite 4 Design
macromedia 8 software [url=http://murudobaros.net/]buy fruity loops software[/b]

Anonymous said...

[url=http://vonmertoes.net/][img]http://vonmertoes.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]academic software, [url=http://bariossetos.net/]Mac Logic Express 8[/url]
[url=http://hopresovees.net/][/url] cheap microsoft office shop floor software
nik software discount [url=http://hopresovees.net/]acedemic software[/url] oem software legality
[url=http://vonmertoes.net/]buy pc software in[/url] shop adobe photoshop cs4
[url=http://vonmertoes.net/]educational software license[/url] adobe creative suite 3 cs3 design premium student discounts
adobe software trials [url=http://vonmertoes.net/]shop front software[/b]